پیگیری حرکات و تغییرات بدن با تگ های RFID

محققان دانشگاه Carnegie Mellon یک روش جدید برای ردیابی حرکات بدن و تشخیص تغییرات شکل بدن با استفاده از ردیف برچسب های RFID ساخته شده در لباس ها را ابداع کرده اند. بنابراین لباس پوشیدنی RFID می تواند برای کنترل آواتارها در بازی های ویدئویی مورد استفاده قرار گیرد.دکتر جین(JIN)گفته است که برچسب های آر اف آی دی پیزهای جدیدی نیستن و آنها برای این لباس از برچسب های RFID ارزان ، بدون باطری و قابل شستشو استفاده کردن اند. اقای جین و همکارانش روش جدیدی که برای دنبال کردن این برچسب ها ابداع کردن که از این طریق می توانن حرکت ها و تغییرات بدن یک فرد را کنترل کنند.تگ RFID فرکانس های رادیویی خاصی را انتشار می دهد. با استفاده از چندین آنتن می توان این فرکانس های پشت سرهم و مثلث وار را دنبال کرد اما محققان CMU نشان دادن که می توانند با استفاده از یک آنتن موبایل مجموعه آرایه ای از تگ ها را بدون کالیبراسیون قبلی دنبال کنند.

چگونگی این کار با توجه به اینکه آیا برچسب ها برای ردیابی موقعیت های اسکلتی بدن یا ردیابی تغییرات شکل بدن استفاده می شوند متفاوت است. برای ردیابی حرکات بدن، آرایه های برچسب RFID در هر دو طرف زانو، آرنج یا سایر مفاصل قرار می گیرند.

با پیگیری تفاوت های بسیار اندک در زمانیکه سیگنال های رادیویی از هر قسمت بدن به آنتن برگشت داده می شود، می توان زاویه خم در مفصل را محاسبه کرد. با گذاشتن این برچسب های آر اف آی دی کاغذی مانند به لباس، تیم تحقیق توانست دقت میلیمتری را در ردیابی اسکلت نشان دهد.محققین این لباس را RF-WEAR نامیدن و در کنفرانس UbiComp 2018 سنگاپور این لباس را ارائه دادن. این لباس می تواند یک جایگزین برای سیستم هایی مانند Xbox Kinect باشد، که از دوربین برای ردیابی حرکات بدن استفاده می کند و می تواند تنها زمانی کار کند که فرد در خط چشم دوربین باشد.

همچنین می توان از این لباس برای ردیابی فعالیت و تمرینات ورزشی استفاده کرد.

وانگ اشاره کرد که همچنین از سیستم اندازه گیری می تواند برای نظارت بر سلامت ساختاری پل ها یا دیگر زیرساخت ها استفاده شود. محققان انحنای پل خیابان دهم پیتسبورگ را با استفاده از یک ربات برای کشیدن یک رشته از 50 تگ RFID در پیاده روی پل اندازه گیری کردند.

براساس گفته دکتر جین اضافه کردن این تگ ها به لباس کمتر از یک دلار هزینه خواهد داشت.گرانترین قسمت این سیستم اندازه گیری آنتن است. اما گوشی های هوشمند برای سرویس هایی مثل Apple Pay از آنتن های 13مگارهرتز استفاده می کنند.اضافه کردن یک آنتن 900مگاهرتزی برای نرم افزاری های مرتبط با تگ RFID  ممکن است در تلفن های هوشمند آینده امکان پذیر باشد که دیگر نیاز به ابرازهای جداگانه را از بین می برد.

منبع: سایت everythingrf.com

منو اصلی