برچسب rfid

مزایا و معایب استفاده از برچسب های RFID

استفاده از  RFID برای مدیریت موجودی نیازمند اسکنرهایی است که از امواج رادیویی برای ارتباط با برچسب RFID استفاده می کند. خود برچسب حاوی یک ریزتراشه است که به خواننده اجازه می‌دهد داده‌ها را بخواند و همچنین داده‌ها را برای به‌روزرسانی در زمان دیگر در برچسب بنویسد. هر برچسب برای محافظت در موادی مانند پلاستیک و یا کاغذ پیچیده شده است و می توان آن را برای ردیابی به سطوح مختلف چسباند. بیشتر تگ‌هایی که برای ردیابی موجودی استفاده می‌شوند ، برچسب‌های RFID غیرفعال هستند ، به این معنی که بدون باتری هستند و توسط امواج خواننده تغذیه می‌شوند. برچسب های فعال هزینه بیشتری دارند و برای ردیابی دوربرد ماشین آلات مانند کامیون ها و واگن های راه آهن استفاده می شوند.

مزایای استفاده از برچسب های RFID برای مدیریت موجودی

استفاده از تگ‌های RFID برای مدیریت موجودی، مزایای متعددی مانند کاهش هزینه‌های نیروی کار و اسکن سریع‌تر دارد. در اینجا نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه تگ های RFID می توانند در فرآیند مدیریت موجودی مفید باشند.

دید بهتر و اسکن سریعتر

از آنجایی که برچسب‌های RFID مانند بارکدها به اسکن “خط دید” نیاز ندارند، می‌توان آنها را از فاصله دور برای پردازش سریع موجودی استفاده کرد. آنها همچنین می توانند در هر جهتی خوانده شوند و به شما امکان مشاهده بهتر را می دهند و همچنین باعث می شوند که شما بتوانید موجودی خود را مکرر به روز رسانی کنید.

کاهش هزینه های نیروی کار

با توجه به هزینه های نیروی کار  که 50 تا 80 درصد از هزینه های مراکز توزیع را تشکیل می دهد ، RFID مزایای بالقوه ای را در این زمینه ارائه می دهد. بررسی موجودی، شمارش و تأیید حمل و نقل را می توان بسیار سریع و خودکار در چند اسکن بدون نیاز به چندین کارمند برای پردازش آنها انجام داد.

ردیابی دارایی های برگشت پذیر  برای آن دسته از شرکت هایی که از ناوگان دارایی های برگشت پذیر مانند کانتینرها و پالت ها استفاده می کنند، اغلب سرمایه گذاری قابل توجهی برای محافظت وجود دارد. استفاده از RFID به شما این امکان را می دهد که این دارایی ها را در کل حلقه زنجیره تامین ردیابی کنید و دید بیشتری از مکان این دارایی ها فراهم کنید.

معایب استفاده از برچسب های RFID برای مدیریت موجودی

در حالی که استفاده از تگ های RFID برای مدیریت موجودی دارای مزایایی است، این فناوری دارای معایبی نیز می باشد که مانع از قابلیت استفاده و ایجاد نگرانی های دیگری مانند امنیت می شود. در اینجا نگاهی به معایب متمایز استفاده از برچسب های RFID برای مدیریت موجودی می اندازیم.

  1. عدم توانایی در استفاده از تلفن همراه به عنوان اسکنر با وجود اینکه خوانندگان RFID ثابت و از راه دور در دسترس هستند، نمی توان از تلفن برای اسکن آنها استفاده کرد، در صورتی که می توان این کار را با بارکد انجام داد.

2. هزینه های گزاف هنگام جرم گیری برچسب های RFID به طور قابل توجهی بیشتر از برچسب های بارکد قیمت دارند. علاوه بر این، آنها از خواننده های خاصی استفاده می کنند که باید از تعداد محدودی از تولید کنندگان تجهیزات RFID خریداری شوند.

3. نیازهای زیرساختی مورد نیاز راه‌اندازی این سیستم‌ها به یکپارچه‌سازی خواننده‌ها، برچسب‌ها، سیستم مدیریت موجودی، شبکه و سیم‌کشی ساختمان نیاز دارد که راه‌اندازی آن زمان و منابع قابل توجهی را می‌گیرد. در برخی موارد، شرکت ها ممکن است نیاز داشته باشند سیستم مدیریت موجودی خود را به طور کامل به روز کنند، زیرا برخی از پلتفرم های نرم افزاری از RFID پشتیبانی نمی کنند. همچنین، اگر ردیابی دارایی بلادرنگ مورد نیاز باشد، سیستم مجهز به RFID باید از GPS و داده های سلولی برای برقراری ارتباط استفاده کند، که می تواند بار مالی قابل توجهی را بر سیستم شما وارد کند.

4. نگرانی های امنیتی در حالی که سیستم های RFID به به روز رسانی و بهبود امنیت داده های خود ادامه می دهند، هنوز هم می توانند در برابر هک آسیب پذیر باشند . گاهی اوقات می توان از دستگاه های راه دور، از جمله تلفن های همراه، برای اسکن برچسب ها در فاصله نزدیک و کپی کردن داده های برچسب استفاده کرد. این می‌تواند بعداً برای ایجاد یک برچسب شبیه‌سازی شده یا کپی کردن اطلاعات در برچسب دیگر مورد استفاده قرار گیرد، که خطر نگرانی خاصی در صنعت خرده‌فروشی است. در حالی که استفاده از تگ‌های RFID در مدیریت موجودی، مزایای قانع‌کننده و ملموسی را ارائه می‌دهد، کارهای زیادی برای ساده‌سازی این سیستم‌ها باید انجام شود.

منو اصلی