تکنولوژی rfid

سیستم ردیابی دارایی RFID چگونه کار می کند؟

یک سیستم ردیابی دارایی RFID توسط یک سازمان برای اجرای عملیات خود خریداری می شود. این  دارایی ها می تواند دارایی های فناوری اطلاعات، مبلمان و وسایل، تجهیزات آزمایشگاهی، کارخانه و ماشین آلات و غیره باشد. هنگامی که خرید انجام شد، برای شرکت ها و سازمان ها مهم است که از محل و وضعیت دارایی های خود مطلع شوند. هرچه سازمان بزرگتر و گسترده تر باشد، ردیابی دارایی هایی که اغلب در حال حرکت هستند، دشوارتر می شود، مگر اینکه دارایی های ثابت باشند.

نه تنها مکان تغییر می کند، بلکه مالکیت، یعنی بخش/کارمندی که دارایی به آنها اختصاص داده می شود، هر از گاهی تغییر می کند. بنابراین دریافت به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ درباره «وضعیت» هر دارایی بسیار مهم است. این اطلاعات/داده‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دارایی‌های خریداری‌شده و همچنین استفاده را به‌طور کامل مشاهده کنند. سپس مدیریت می تواند به این داده ها نگاه کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد خرید دارایی های جدید بگیرد. نیازی به گفتن نیست که از نظر هزینه ها نیز منجر به سود زیادی می شود.

اکنون پس از گفتن این موضوع، این سوال مطرح می شود که چگونه می توان دارایی ها را ردیابی کرد و یک نمای کلی از تمام دارایی هایی که شرکت در هر مقطع زمانی در اختیار دارد به دست آورد. اینجاست که اینترنت اشیا وارد عمل می شود.

فناوری های مختلفی از UHF RFID، BLE تا UWB RTLS را می توان برای ردیابی دارایی ها در زمان واقعی استفاده کرد.UHFRFID مقرون به صرفه ترین فناوری قابل استفاده است، هنگامی که دارایی ها برچسب گذاری شدند، می توان با نصب خوانندگان ثابت در نقاط ورودی/خروجی محل و همچنین گرفتن داده ها با استفاده از دستی، آن ها را ردیابی کرد. سپس داده های بلادرنگ در سیستم ها به روز می شوند تا آخرین وضعیت دارایی را دریافت کنند.

پس از جمع‌آوری داده‌ها، می‌توان تجزیه و تحلیل را اجرا کرد تا اطلاعات دقیقی از هر دارایی/ها و استفاده از آن به دست آورد.

با اجرای ردیابی دارایی ها و راستی آزمایی، شرکت ها اکنون می توانند داده های بسیار دقیقی در مورد دارایی های خود و همچنین الزامات حسابرسی را رعایت کنند.

منو اصلی