تکنولوژی rfid

تفاوت کارت MIFARE و کارت RFID

تفاوت کارت MIFARE و کارت RFID در چیست؟

RFID مخفف Radio Frequency Identification  می باشد.داده های دیجیتال برروی این تگ های  rfid و یا برچسب های هوشمند رمزگذاری می شود. کارت RFID بر اساس یک مشخصه یکتا کار می کند. این داده ها بوسیله قرائتگر امواج رادیویی یا همان reader،دریافت می شود. از این کارت برای شناسایی اشیا، افراد و مدیریت موجودی استفاده می شود. از کارت RFID در اداره ها ، فروشگاه ها و منازل استفاده می شود.

کارت rfid

کارت rfid

مطالعه بیشتر: برچسب یا تگ 

فناوری MIFARE برای کارت هوشمند می باشد. برای معیار برای تعریف کارت های هوشمند وجود دارد، یکی از آن روش ها نوشتن و خواندن اطلاعات کارت است و روش دوم تراشه درون کارت و قابلیت های آن است.

انواع کارت شناسایی

سه نوع کارت وجود دارد:

  • کارت با تماس
  • کارت بدون تماس
  • کارت ترکیبی

کارت با تماس:

کارت های با تماس شایع ترین کارت ها هستند. این کارت دارای یک ناحیه تماس تقریبا یک سانتی متری، که شامل چندین پد تماس با روکش طلا می باشد.این پدها جریان الکترونیکی را در زمان تماس کارت با کارت‌خوان برقرار می سازند.

کارت بدون تماس:

کارت بدون تماس با مجاورت از کارت‌خوان کار می کنند. این ارتباط با کارت‌خوان از طریق فرکانس رادیویی القا و ارتباط برقرار می کند.کارت RFID، مدار مجتمع فرکانس رادیویی(RFIC) و کارت MIFARE از این نوع کارت می باشند.

 

مطالعه بیشتر: رادیو شناسه (RFID)

کارت MIFARE

نام MIFARE از اصطلاح Mikron FARE Collection نام گرفته است، که Mifare علامت تجاری NXP Semiconductors برای مدارهای مجتمع و ماژول های خواننده است. فرکانس رادیویی را بکار می گیرند تا ارتباط بدون تماسی بین کارت و کارت‌خوان جهت قرائت کارت ایجاد نمایند.

یک دستگاه مبتنی بر Smartchips شامل یک میکروکنترلر امن جاسازی شده یا هوش معادل، حافظه داخلی و یک آنتن کوچک و همچنین رابط بدون تماس فرکانس رادیویی که ارتباط را برقرار می کند می باشد. رابط کاربری بدون تماس این امکان را فراهم می کند که کاربران به راحتی در فاصله کوتاه بین کارت و کارتخوان پذیرش خواندن کارت را فراهم می کند.

 

کارت مایفر

کارت مایفر

تفاوت کارت MIFARE و کارت RFID

تفاوت کارت MIFARE و کارت RFID در این است که یک کارت MIFARE حافظه بیشتری نسبت به کارت RFID دارد و بطور گسترده ای از این کارت ها در هتل ها برای کارت های اعتباری و کارت‌هایی با اهداف شناسایی استفاده می شوند. IC های Mifare در بیش از یک میلیارد فرستنده RFID استفاده می شود. این تراشه ها با استاندارد بین‌المللی ISO / IEC 14443 Type A مطابقت دارد، که به طور گسترده در کارت های هوشمند بدون تماس استفاده می شود. به عبارت دیگر، Mifare نام تجاری RFID است.

انواع کارت MIFARE

خانواده MIFRAE شامل MIFARE Classic ، MIFARE Plus ، MIFARE DESire و MIFARE Ultralight می باشند. از این کارت ها بیش از40 برنامه مختلف ارائه ی دهند. بعضی از این کارت ها برای بلیت های استفاده شده در حمل و نقل عمومی (بلیت های تک و چند سفره، گذرگاه آخر هفته)، بلیت های رویداد (استادیوم ها، نمایشگاه ها، پارک های تفریحی)،کارت پرسنلی، کارت مدارس، کارت شهروندی و کارت پارکینگ استفاده می شوند.

منو اصلی