کنترل اشیا و افراد در خانه با تکنولوژِی تحت RFID

دنیا را به اینصورت تصویر کنید که ظرف دارویی پیگیر برنامه مصرف دارویی شماست و بطری آب شما نیز میزان آب دریافتی بدن شما را بررسی می کند و حتی مت یوگا از تمرینات شما آگاه است و می تواند روشنایی، دما و موسیقی پس زمینه را تنظیم کند.بسیار شگفت انگیز است. اینطور نیست؟

تکنولوژی مبتنی بر RFID جدیدی که در دانشگاه میشیگان ساخته شده است می تواند به این واقعیت کمک کند که همه ی این امکانات را داشته باشیم. فن آوری جدید می تواند به موارد غیر الکترونیکی در خانه شما نیز کمک کند، مانند بطری، مت های یوگا، فنجان ها و سایر وسایل که به یک شبکه از سنسورهای IoT تبدیل شوند.

این سیستم جدید IDAct نامیده شده است که این سیستم پلی است میان میلیون ها دستگاه هوشمند الکترونیکی که در حال حاضر بخشی از اینترنت اشیا(IoT) هستند و صدها میلیون شی دیگر غیر هوشمند که از تصور ما خارج است. محققان U-M معتقدند این یک گام کلیدی برای ایجاد یک تجربه ی واقعی در همه جا است.

طبق نظر آلنسون، استادیار مهندسی برق و علوم کامپیوتری و نویسنده مقاله، IDAct: با پیشرفت غافلگیرانه در شناسایی از حضور کاربر و فعالیت روزانه، که اخیرا در کنفرانس IEEE RFID در فینیکس ارائه شد، با استفاده از خوانندگان RFID (RFID Reader)و باتری، برچسب های RFID، IDAct می تواند حضور و حرکت افراد در یک اتاق را حس کند و جنبش اشیا را با جزئیات کافی برای تعیین اینکه آیا شما یک بطری قرص را جابجا کردید و یا یک غذا پخته اید را بخوبی شناسایی کند.

برچسب ها می توانند تقریبا به هر شی بصورت برچسب اضافه شوند و خوانندگان RFID را می توان به اشیاء روزمره مانند لامپ های روشنایی متصل کرد.شما می توانید تصور کنید که با استفاده از این تکنولوژی تحت RFID ، افراد سالمندی که در خانه می گذارید با استفاده از ابزار و وسایل های کمک کننده ای که در اختیارشان هست می توانید بر فعالیت های روزانه آنها نظارت داشته باشید.برای مثال، می توان تغییرات در خوردن غذا، خواب یا دارو را تشخیص داد.

 

برچسب های RFID سال هاست برای ردیابی اشیا در برنامه های کاربردی مانند حمل و نقل و جلوگیری از سرقت استفاده شده است. برچسب ها(TAG) فقط از انرژی سیگنال خواننده به اندازه کافی انرژی الکترومغناطیسی را جذب می کنند تا یک کد ساده و منحصر به فرد را پخش کنند. در گذشته، خواننده(RFID Reader) به راحتی این کد را برای شناسایی اینکه آیا جسم وجود دارد یا ندارد،خاموش است و یا روشن، سیگنال دارد یا سیگنال ندارد، انتخاب کرد.

سیستم IDAct با این کار، خواندن دقیق تر سیگنال از برچسب های RFID را بهبود بخشید. این سیستم می تواند نوسانات دقیقه ای که از برچسب ها برگشت داده می شود را در زمانی که شی جابجا می شود و یا فردی شی را لمس می کند، شناسایی کند. همچنین می تواند تغییرات در میدان الکترومغناطیسی اتاق را تشخیص دهد، به عنوان مثال، زمانی که یک انسان حضور داشته باشد. براساس نمونه ها، هر شی به یک روش خاص باعث تداخل الکترومغناطیسی می شود. این اطلاعات می تواند همراه با اطلاعاتی از برچسب های RFID مورد استفاده قرار گیرد تا تصویر بسیار دقیقی از آنچه در یک فضای مشخص در حال انجام است، دریافت کند.

این سیگنال های بهبود یافته سپس توسط یک الگوریتم اجرا می شود که توسط یک رایانه در محل انجام می شود تا نتیجه گیری کند که چه اتفاقی در یک اتاق رخ می دهد. در مرحله آزمایشی، این پردازش بر روی یک لپ تاپ انجام شد، اما در سیستم نمونه در خود سخت افزار RFID Reader تعبیه شده است.این تیم با استفاده از یک آپارتمان داوطلب با مجموعه ای از خوانندگان RFID تست تکنولوژی را انجام داد و سپس موارد مورد بررسی را با برچسب های RFID برچسب گذاری کرند. آنها 26 ساعت داده از هر اتاق در حالی که کاربران حضور داشتند جمع آوری و همچنین دو ساعت از داده ها را از اتاق خالی به عنوان یک کنترل جمع آوری کردند.آنها اکنون قصد دارند به دنبال شرکای در صنعت باشند که بتوانند فناوری را برای استفاده در تنظیمات مراقبت از سالمندان بسازند

 

منبع: سایت everthingrf.com

 

منو اصلی