پهپاد خوانشگر RFID در انبارهای آسیا آزمایش شد.

SATO و Aero Lion طرح مفهمومی از پهپاد خوانشگر RFID را در انبارهای کشورهای اندونزی و سنگاپور جهت خواندن تگ های RFID  در ارتفاع 10 متری اجرایی کردند.
شرکت تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین AeroLion Technologies با همکاری شرکت SATO با استفاده از راهکارهای شناسایی اتوماتیک این شرکت، راهکاری برای شناسایی فهرستی از موجودی ها که ارتفاع قرار دارند را ارائه داده اند.
این سیستم شامل یک خوانشگر پرقدرت RFID  و یک آنتن که روی یک پهپاد سوار شده است که می تواند در یک انبار پرواز کند و تعداد موجودی هارا ضبط کند. این دو شرکت با حمایت مؤسسه تحقیقاتی گروه Yamato راه حل را تهیه کردند.


خواندن تگ های UHF به روش سنتی به اینصورت است که باید با استفاده از یک خواننده دستی یا وسیله نقیله سواری از بین راهروهای یک انبار عبور کرد و تگ های خوانده شده را دریافت کرد. این فرایند مستلزم حضور پرسنل در کف انبار است که هزینه کار اضافی در یک شرکت را دارد و باعث افزایش ترافیک در انبار می شود.
کالاها معمولا تا ارتفاعات زیاد انباشته می شوند و خواندن اطلاعات تگ های آنها نشان دهنده یک چالش برای قفسه های بالاتر است. این بدان معناست که ممکن است برخی از برچسب های RFID ضبط نشوند ، و این که کالاها در هنگام شمارش موجودی ها از دست می روند. در بعضی موارد ، کارگران انبار باید از نردبان بالا بروند تا بالاترین برچسب های RFID را بخوانند یا بارکدها را روی جعبه یا پالت اسکن کنند.
کازوهیرو چتانی ، رئیس تجارت لجستیک SATO می گوید: “با توجه به ایمنی کارگران ، تصمیم گرفتیم از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنیم.”
AeroLion و SATO راه حل بالقوه ای برای این مشکلات ایجاد کرده اند. آنها آزمایش سیستم را با کمک مؤسسه تحقیقاتی گروه Yamato ، سازمانی که در سال 2016 برای حل مسائل اجتماعی از طریق لجستیک تأسیس شده است ، آغاز کردند. AeroLion هواپیماهای بدون سرنشین را تولید می کند که می تواند اسکن بارکدی را به عنوان بخشی از راه حل مدیریت انبار خود انجام دهد. وانگ فی ، مدیرعامل AeroLion Technologies می گوید: “این نتیجه سالها تحقیق و توسعه با شرکای صنعتی است.”
هواپیماهای بدون سرنشین معمولاً بر روی بارکد محصولات پرواز می کنند و بارکد های 2D یا 1D را اسکن می کنند ، در نتیجه باعث صرفه جویی در وقت پرسنل انبارمی شود در غیر این صورت به صورت دستی برای شمارش کالاها وقت صرف می کنند.
اما اگر برچسب های UHF RFID به محصولات متصل شده باشند ، ضبط داده ها می توانند سریعتر و بدون نیاز به یک خط دید بین پهپاد و برچسب انجام شوند. اگرچه هواپیماهای بدون سرنشین RFID در بازار موجود است ، اما آنها به منظور پشتیبانی از وزن یک خواننده RFID بسیار بزرگ هستند و این بدان معنی است که آنها به اندازه کافی سریع نیستند تا بتوانند داخل محیط های بسته در حرکت باشند.

منبع: سایت www.rfidjournal.com

منو اصلی