برچسب rfid

فناوری جدید RFID می تواند پایانی برای گم شدن چمدان های فرودگاه باشد

یک شرکت ایتالیایی فناوری برچسب‌گذاری جدیدی را توسعه داده است که از تراشه‌های RFID برای ردیابی چمدان‌ها در هر مرحله از انتقال استفاده می‌کند، پیشرفتی که ممکن است به گم شدن چمدان‌ها که سالانه میلیاردها دلار برای خطوط هوایی هزینه دارد و خطرات امنیتی ایجاد می‌کند پایان دهد.

بر اساس گزارش متخصص فناوری اطلاعات هوانوردی، SITA، در سال 2016، 5.73 چمدان به ازای هر هزار مسافر گم شده است. پیدا کردن و بازگرداندن چمدان های گمشده در سال 2016، 2.1 میلیارد دلار برای صنعت هوانوردی هزینه داشته است.

با استفاده از این فناوری، اسکنرهای روی تسمه نقاله می‌توانند برچسب‌های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) متصل به چمدان ها را اسکن کنند و در صورتی که در جهت اشتباه ارسال شده باشند، آنها را تغییر مسیر دهند.

به گفته گابریل روگییر، رئیس هوانوردی در Custom Group (شرکتی که چاپگرهای بیش از 300 فرودگاه در جهان از جمله 16 فرودگاه در هند را تامین می کند) این فناوری در حال حاضر در فرودگاه های هنگ کنگ و لاس وگاس استفاده می شود.

Ruggiere در مصاحبه ای در مقر جهانی خود در اینجا به PTI گفت: دلتا اولین شرکت هواپیمایی است که از برچسب گذاری چمدان RFID در مقیاس بزرگ استفاده می کند.

Ruggiere گفت: «چاپ مستقیم برچسب‌های RFID روی برچسب‌های چمدان امکان ردیابی چمدان‌ها را در طول مسیرشان فراهم می‌کند و خطر گم شدن یا تأخیر در تحویل را از جمله امنیت به حداقل می‌رساند.

این فناوری در چاپگر بلیطی که این شرکت توسعه داده است تعبیه شده است. برای این منظور از کاغذ مخصوص برچسب گذاری با تراشه RFID استفاده می شود.

آنتن موجود در چاپگر اطلاعات منحصر به فرد هر برچسب را می خواند و رمزگذاری می کند، که سپس برای ردیابی چمدان در هر مرحله از انتقال استفاده می شود.

RFID از میدان های الکترومغناطیسی برای شناسایی و ردیابی خودکار برچسب های متصل به اشیاء استفاده می کند. برچسب ها حاوی اطلاعات الکترونیکی ذخیره شده هستند.

برچسب‌های غیرفعال انرژی را از امواج رادیویی Reader RFID جمع‌آوری می‌کنند. تگ های فعال دارای منبع تغذیه محلی (مانند باتری) هستند و ممکن است صدها متر از دستگاه Reader، RFID کار کنند.

.

کارلو استرادی، مدیر عامل و رئیس گروه سفارشی، گفت: “با تغییر فناوری، استفاده از سیستم RFID در مقایسه با بارکد استاندارد و ایمن تر است.”

او گفت: “در هوانوردی، همان برچسب چمدانی که شما دارید در یک تراشه گنجانده شده است، بنابراین شما 100 درصد اطمینان دارید که تراشه قابل خواندن است.”

برچسب‌های RFID جدید شبیه برچسب‌های فعلی چمدان هستند، اما با مزیت افزوده بهبود میزان دقت چمدان تا 99.9 درصد.

برخلاف بارکد، برچسب نباید در محدوده دید خواننده باشد، بنابراین ممکن است در شی ردیابی شده جاسازی شود.

Ruggiere گفت: “اگر شما RFID دارید، چمدان ها را می توان تنها با یک کلیک پیدا کرد. دو فرودگاه وجود دارد که به طور گسترده از RFID استفاده می کنند، یکی هنگ کنگ و دیگری لاس وگاس.”

او گفت: “با این حال، تراشه پرهزینه است. اولین شرکت هواپیمایی که تصمیم گرفت RFID را به طور گسترده معرفی کند، دلتا است. شرکت custom چاپگرهای RFID را برای دلتا عرضه کرده است. آنها از یک سال و نیم پیش شروع به استفاده از این فناوری کردند.”

فناوری RFID بازار به سرعت در حال رشدی پیدا کرده است و تعداد فزاینده ای از شرکت ها از RFID برای بهبود کارایی عملیات خود و به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده می کنند.

در صنعت هوانوردی، فرودگاه‌ها و خطوط هوایی بزرگ مدت‌هاست که به دنبال فرصتی برای استفاده از RFID در زمینه حمل و نقل چمدان‌ها هستند.

آزمایش‌های زیادی در فرودگاه‌های متعدد در سراسر جهان انجام شده است. برچسب‌های RFID بسیار دقیق‌تر از بارکدها هستند و عملکرد آنها نیز بسیار بالاتر از بارکدها اندازه‌گیری شد.

منو اصلی