تکنولوژی rfid

دلایل ردیابی تخت های بیمارستانی با RFID

آیا کمبود تخت در بیمارستان شما بر مراقبت از بیمار تأثیرمی گذارد؟ آیا کارکنان شما زمان زیادی را صرف جستجوی تخت ها  می کنند؟

امکان پیگیری مکان ولیچرهای بیمار و تخت‌خواب ها با فناوری RFID باعث افزایش در دسترس بودن، کارایی و استفاده از آنها می‌شود. همچنین زمان صرف شده جهت پیدا کردن یک تخت خاص توسط کارکنان را کاهش می دهد.

بنابراین، اگر همچنان به در دسترس بودن موقعیت تخت ها و ویلچرها شک دارید، در اینجا 10 دلیل اصلی برای ردیابی تخت‌های بیمارستانی (و البته ویلچرها و تخت‌های بیمار) آورده شده است:

1. بهبود استفاده

با کمبود شدید تخت در اکثر مراکز، استفاده حداکثری از تخت های موجود باید یک اولویت کلیدی باشد. فناوری ردیابی RFID می تواند مدیریت تخت ها را پشتیبانی کند زیرا امکان دید کلی را فراهم می کند که دستیابی به آن با هر سیستم دستی غیرممکن است.

2. به سرعت تخت برای نگهداری و تعمیر پیدا کنید

کارکنان اغلب مسافت زیادی پیاده روی می کنند و ساعت ها به دنبال تجهیزاتی می گردند که قرار است سرویس یا تعمیر شوند. اینکه بتوانید به راحتی تختخواب ها را پیدا کنید به این معنی است که زمان بیشتری برای تمرکز روی وظایف اصلی در دسترس است. این به نوبه خود باعث بهبود زمان آماده‌سازی تخت‌ها، افزایش در دسترس بودن آنها می‌شود.

3. تخت های معیوب را شناسایی و گزارش می دهد

ردیابی RFID شناسایی منحصر به فرد و مکان یابی سریع تخت های خاص را امکان پذیر می کند. اگر هر تختی به عنوان معیوب گزارش شود، شناسایی و تعویض آن آسان تر است تا در حین استفاده از خرابی جلوگیری شود. از آنجایی که داده‌های اضافی از جمله سن تخت را می‌توان در یک سیستم RFID جمع‌آوری کرد می‌تواند کمک کند که تخت‌های سالم پس از پایان عمر مفید خود جایگزین شوند.

4. تخت های تخصصی را شناسایی کنید

جستجوی به موقع یک تخت متخصص در یک بیمارستان بزرگ می تواند دشوار باشد. با وجود تعداد انگشت شماری تخت چاقی، یا تخت های مخصوص بیماران ستون فقرات، برخی از بیماران باید به طور موقت در تخت‌های نه چندان مناسب قرار داده شوند، که می‌تواند کارکنان را به طور غیرضروری محدود کند یا بر راحتی یا ایمنی بیمار تأثیر منفی بگذارد. استفاده از تخت نامناسب می تواند منجر به آسیب به تجهیزات شود، برای مثال زمانی که یک بیمار چاقی در یک تخت معمولی قرار می گیرد که برای تحمل وزن او طراحی نشده است.

5. بهبود کنترل عفونت

در صورت شیوع عفونت، دیدن محل قرارگیری یک تخت خاص برای تیم کنترل عفونت مفید است، بنابراین می توان آن را به سرعت پیدا کرد و قبل از شیوع بیشتر آن را ضد عفونی کرد. شناسایی تخت‌های آلوده بدون نیاز به لمس، می‌تواند مزیت دیگری برای کنترل عفونت داشته باشد.

منو اصلی