تگ ها و سیستم های UHF RFID

فرکانس فوق العاده بالا (UHF) دارای دامنه فرکانس از 300 مگاهرتز تا 1 گیگاهرتز است. سیستم های RFID که در این باند فرکانس کار می کنند، سیستم های RFID با فرکانس بسیار بالا (UHF) نامیده می شوند. برچسب / خواننده UHF RFID معمولا در 433 مگاهرتز و از 860 تا 960 مگاهرتز عمل می کند.

برچسب های UHF RFID با استفاده از اصل اتصال جابجایی شعاعی دور و یا اصل اتصال دوکاره عمل می کنند.برچسب های UHF RFID در مقایسه با برچسب های LF و HF دارای محدوده خواندن بسیار بالاتری هستند. سرعت انتقال داده ی بالا باعث می شود که برچسب های RFID UHF ایده آل برای برنامه های کاربردی که نیاز به خواندن چندین آیتم در یک مرتبه را دارند فراهم کند.

محدوده خواندن برچسب های RFID UHF می تواند تا 15 متر باشد که بسیار بالاتر از برچسب های LF و HF است.این ویژگی محدوده خواندن بیشتر، یک مجموعه از برنامه های کاربردی جدید برای RFID مانند جمع آوری عوارض الکترونیکی و کنترل دسترسی پارکینگ را ایجاد کرده است.

تگ های UHF دارای برخی از ضعف ها هستند، یکی اینکه آنها با فرکانس بالاتر کار می کنند بنابراین طول موج های کوتاه تری دارد که نسبتا سریع کاهش می یابند و همچنین به تداخل امواج بسیار حساس هستند. این تگ ها به راحتی نمی توانند در هنگام اتصال به اشیاء حاوی آب و بافت های حیوانی خوانده شوند زیرا آب امواج UHF را جذب می کند. برچسب های UHF نیز به خوبی با فلزات کار نمی کنند، زیرا وقتی که آنها را به اشیاء فلزی متصل می شوند، از بین می روند.

 

جدول مشخصات تگ UHF RFID

Tag Type Passive / Battery Assisted / Active
Frequency 433 MHz and 860 to 960 MHz
Read Range Up to 15 meter
Read Speed Very Fast
Read Multiple Tags Simultaneously Yes
Works with Metal No
Works with Water No
Cost Very Low

منو اصلی