rfid در مدارس

استفاده از سیستم RFID در مدارس

برای اطمینان از ایمنی کودکان در هند، امروزه اکثر مدارس از فناوری RFID استفاده می کنند. دلیل افزایش تقاضا برای RFID در صنعت مدارس، هزینه و کارایی مقرون به صرفه آن است. مدارس از RFID در کتابخانه‌ها، دروازه‌های ورودی و اتوبوس‌های مدرسه استفاده می‌کنند تا ردیابی دانش‌آموزان در داخل مدرسه آسان‌تر باشد. استفاده از سیستم RFID در محوطه مدرسه نه تنها باعث افزایش امنیت دانش آموزان می شود، بلکه به مدیریت بهتر مدرسه نیز کمک می کند.

RFID چیست؟

RFID مخفف شناسایی فرکانس رادیویی است. در اینجا داده ها از طریق امواج فرکانس رادیویی از برچسب RFID به خواننده RFID منتقل می شود( نیازی به تماس فیزیکی بین خواننده و برچسب ندارد).

برچسب‌های RFID فعال می‌توانند اشیاء موجود در فواصل دور را بخوانند در حالی که برچسب‌های RFID غیرفعال برای مسافت کوتاه مفید هستند.

کاربردهای مختلف فناوری RFID در مدارس:

سیستم کتابخانه: سیستم ردیابی RFID جایگزین سیستم بارکد مورد استفاده در کتابخانه های مدارس شده است. مزیت اصلی ردیاب RFID نسبت به بارکدخوان این است که نیازی به اسکن هر کتاب نیست. می تواند با یک اسکن تعداد زیادی کتاب بخواند. برچسب‌های غیرفعال RFID منقضی نمی‌شوند.

گیت ورودی مدرسه: با نصب سیستم RFID در دروازه مدرسه، حضور همه دانش آموزانی که وارد مدرسه شده اند راحت تر می شود. با این کار می توانید به راحتی دانش آموزانی را که در محوطه مدرسه حضور دارند و دانش آموزی که خارج از مدرسه حضور دارند، ردیابی کنید.

مناطق محدود: ورود در مناطق ممنوعه با نصب سیستم ردیابی RFID در ورودی به راحتی قابل احراز هویت است.

کلاس های درس: با نصب سیستم حضور و غیاب RFID در کلاس درس، مدیریت مدرسه به راحتی می تواند حضور دانش آموزان در کلاس ها را پیگیری کند، که می تواند به حفظ رکورد دقیق حضور و غیاب کمک بیشتری کند. تعداد دانش آموزانی که وارد کلاس شده اند را می توان به راحتی محاسبه کرد. نیازی به ثبت دفتری حضور دانش آموزان نیست.

اتوبوس مدرسه: با نصب سیستم ردیابی RFID در اتوبوس های مدرسه، ردیابی محل و زمان سوار شدن و پیاده شدن دانش آموزان از اتوبوس آسان تر می شود. به محض سوار شدن/ پیاده شدن دانش آموزان از اتوبوس، والدین اعلان هایی دریافت می کنند که باعث آرامش خاطر آنها می شود.

جدا از استفاده از ردیاب RFID، مدارس همچنین از فناوری ردیابی اتوبوس مدرسه GPS استفاده می کنند که امکان ردیابی بی درنگ اتوبوس های مدرسه را فراهم می کند. اگر اتوبوس مجهز به سیستم ردیابی جی پی اس باشد، ردیابی موقعیت فعلی اتوبوس مفید می شود. همچنین والدین و مدیر مدرسه می توانند از ورود و خروج اتوبوس مدرسه، تغییر مسیر اتوبوس مدرسه و دلیل تاخیر اطلاع رسانی به موقع دریافت کنند.

منو اصلی